Cairns naar Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Cairns naar Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Cairns naar Port Douglas

Door: robenmarianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

29 Oktober 2011 | Australië, Cairns

We worden weer bijtijds wakker door de enorme herrie die de vogels rond 5.00u s'ochtends maken. Daarna is er gerommel bij de buren die aan het opbreken zijn.
Na het ontbijt even de verslagen bijwerken en fotos in de dropbox zetten. Aan Frank is gevraagd om deze aan het verslag toe tevoegen vanuit de IPad lukt dat niet.
Dan de boel inpakken en wegwezen. Je moet om 10.00u uitgechecked zijn.
Eerst nog even gestopt bij de shoppingmall voordat we Cairns gaan verlaten. Bij het wegrijden doe ik de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers; dat zal me nog wel vaker gaan overkomen. Door de afleiding ga ik ook bijna automatisch naar de "right" way ipv de left way, maar gelukkig wordt ik meteen gecorrigeerd door Marianne.
Onderweg pakken we de afslag Yorkeys Knob en komen uit bij de kust en nemen daar ons kopje koffie met uitzicht op zee.
We rijden verder naar het noorden en slaan nog een keer af bij Palm Cove. We eten eerst nog wat en gaan dan aan het strand liggen en nemen onze eerste duik in de Coral Sea.
Het water is heerlijk. Tenslotte rijden we weer door naar onze bestemming "Glengarry Holliday park" net iets onder Port Douglas. We worden allerhartelijkst ontvangen en zetten onze campervan op een mooi plekje neer. We krijgen een hoop informatie over wat er allemaal te doen is in de omgeving. We besluiten om eerst zelf naar Cape Tribulation te gaan en Mossman Gorge en daarna te gaan duiken en krokodillen te gaan spotten enzovoort. Volgens mij komen we nu al tijd te kort.
Er vliegen een hoop onbekende vogels rond die ook heel andere geluiden maken dan we gewend zijn en ook de vegetatie is echt heel tropisch. In ieder geval veel palmbomen.
R&M

• 29 Oktober 2011 - 12:49

Irma:

Ruitenwisser ipv richtingaanwijzer, bijna rechts gaan rijden: volgens mij komt dat door het vroege opstaan broertje ;-P
    Voor 10.00 uur uitchecken, doe je goed!
    Jammer dat er geen kaartje bij je verslag zit, maar ik kijk steeds even op maps om het te volgen. Het klinkt allemaal goed en dit is nog maar het begin. Veel plezier, kus aan Marianne.

• 29 Oktober 2011 - 15:53

Loek:

zo te lezen genoeg te beleven en te zien,en nog lekker weer ook

• 29 Oktober 2011 - 18:07

Lucia:

Gelukkig past Marianne zo goed op, anders zou je nog brokken maken. Het klinkt allemaal erg goed en de foto's zien er leuk uit. En zo te zien, is er ook een biertje te koop!! Kusjes

• 30 Oktober 2011 - 15:13

Moeder (met G&R):

Ben blij met de sms'jes. Zo blijf ik goed op de hoogte. En af en toe op het internet als ik een beetje hulp heb.
    We zijn hier jaloers op het mooie weer!! Veel plezier, maak er wat moois van en doe voorzichtig. Hou het links en niet link!! Proost!!