Dagtrip naar Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip naar Cape Tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar Cape Tribulation

Door: robenmarianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

30 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Na het ontbijt gaan we naar de receptie om het duiken voor morgen te boeken. Tevens wat folders voor krokodillen spotten gevraagd. Vandaag gaan we naar Cape Tribulation. Volgens de dame van de receptie moeten we ook beslist naar de Mosmann Gorge; dat is echt zeer mooi en kost verder niets. We besluiten om eerst naar de Cape te rijden en dan te bekijken hoeveel we op de terug weg nog kunnen meepakken. We moeten de Daintree river oversteken met de Ferry. Daarna bij een Café met zicht op zee gestopt voor een kop koffie. Na de koffie het strand opgelopen waarna we door het "wow" gevoel werden overvallen. Echt zo'n tropisch stand met palmbomen, wit zand en blauwgroene zee.
Daarna door na Cape Tribulation. Ook daar opnieuw weer een prachtig mooi tropisch strand. Op de picnic plaats een boterhammetje gegeten en ondertussen te pakken genomen door de steekvliegen. Op de weg terug gestopt om een wandeling te maken over de board walk door de mangrove en door de verschillende soorten begroeiing aan de kust. We wilden ook nog de Canopy toren bezoeken, maar zijn daar te laat voor. We hebben nog wel tijd om een ijsje te eten bij de IceCream factory voordat hij sluit.
Daarna nog even het uitzichtpunt Alexandra bezocht waar je uitkijkt over het Daintree Forest, de zee en de Daintree river.
Net voor donker zijn we weer terug op de camping. Deze keer de maaltijd klaar gemaakt en opgegeten in de "camp-citchen". Na een kopje thee maar vroeg naar bed gegaan, want morgen worden we vroeg opgehaald voor onze eerste duik en snorkeltocht in de Great Barrier Reef.
R&M