Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: robenmarianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

28 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Rond 8.00u zijn we al weer wakker. En zo te zien zijn er ook een hoop anderen al vroeg in de weer. Het sanitair en douches zijn schoon en goed. Na het ontbijt gaan we onze koffie plunger eens uitproberen. Het is geen succes. De koffie is niet echt sterk. Het is warm en zonnig en zeker 30c.
Tegen de middag gaan we onderweg naar Cairns. Het is even zoeken naar een parkeerplek want voor een overdekte garage zijn we te hoog. Uiteindelijk belanden we op een groot parkeerterrein vlak bij de lagoon van Cairns.
Na wat gewandeld te hebben langs de boulevard lopen we ook nog even door Cairns zelf.
Bij een Galerie voor Aboriginals Arts hebben we wat originele Aboriginals Art gekocht. Na een lekkere salade hebben we nog een paar uur doorgebracht aan de lagoon.
Op weg naar huis nog even langs de shoppingmall waar de meeste winkels om 18.30u dicht zijn. Gelukkig is de supermarket nog open. Denk ik ineens wat is dat voor water onder het kastje? Blijkt de fles olijfolie te zijn omgevallen en zat de dop er niet goed oftewel lag er dus af. Wat een smeerboel heb je dan in je kastje. Na een kleine schoonmaakbeurt rijden we daarna in het donker terug naar de camping.
S'avonds een camping bij PortDouglas uitgezocht. De ligging van de huidige plek is wat minder prettig waardoor we veel geluid hebben van de snelweg en de trein. En via PortDouglas is ook de omgeving van de Daintree forest etc goed te bereiken.
R&M