Dagje Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagje Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagje Blue Mountains

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

27 November 2011 | Australië, Katoomba

Ohh, wat is het weer heerlijk om de zon te zien als je wakker wordt. Er zijn nog wel veel wolken en een harde wind maar toch is dit heel wat beter dan de laatste dagen. We worden de laatste tijd wel steeds stijver wakker na het slapen en de heupen en rug beginnen pijn te doen. Tja dan ga je je eigen bedje wel missen. We doen vanochtend even rustig aan en nemen een kopje oploskoffie en lezen watin het zonnetje. Eind van de ochtend gaan we op weg naar Wentworth Falls -een dorp verderop - waar een grote waterval is waar het dorp naar vernoemd is. De waterval is ruim 300 meter en valt in een aantal etappes naar beneden. Er zijn verschillende uitzichtpunten en we lopen er een aantal af. Het is echt een mooi gezicht en de harde wind blaast het water soms helemaal opzij. Als we terug lopen naar het carpark nemen we een alternatieve route. Wel mooi maar stukken ok heel modderig door de vele regen van de laatste dagen. Dan zijn sandalen niet ideaal om in te lopen.
Dan gaan we op weg naar Leura waar we de Leura Cascades en de Bridal Veil Falls willen gaan bekijken. Hier trekken we maar onze dichte wandelschoenen aan en dat bleek niet onverstandig. Ik had een boekje van de Tourist Information om een mooie rondwandeling te maken met mooie uitzicht punten. We maken ook een ommetje - heel veel trappen naar beneden - naar de onderkant van de Bridal Veil Fall. Echt een fantastich gezicht. Tja en dan al die trappen natuurlijk weer omhoog. Tenslotte rijden we weer terug naar Katoomba om vlak bij de camping nog een klein rondje te maken. Voor de Katoomba Falls moeten we weer trappen af. Ehhh vandaag maar niet meer, we hebben wel genoeg trappen gelopen vandaag. We gaan terug naar de camping en nemen een douche en daarna een lekker biertje/ wijntje. Morgen weer een dag.
R&M

• 28 November 2011 - 07:42

Irma:

Ik ben blij voor jullie dat de zon eindelijk weer schijnt. Het gaat trouwens opeens wel hard he, nog 16 dagen te gaan. Geniet er van, en pak af en toe je rust in het zonnetje.
    Kus, Irma

• 28 November 2011 - 18:23

Pa Roos:

Gelukkig dat jullie eindelijk weer een
    beetje droog weer hebben.Dan hoef je
    niet de hele dag in je camper te
    bivakkeren.Hoop voor jullie dat het
    weer zo blijft, dan kunnen jullie volop
    wandelen en genieten.Wensen jullie nog
    veel plezier en mooie dagen.
    groetjes pa roos

• 28 November 2011 - 21:03

Marleen:

Rob je hebt schrijftalent.
    marianne vertelt vast wat jij moet opschrijven; samen wordt het een leuk geheel.
    Bob leek pech te hebben; een vulkaanuitbarsting benam het zicht zodat ze geen binnenlandse vlucht konden maken en alles met de bus moesten doen; 20 uur.De tweede binnenlandse vlucht zou ook niet doorgaan; een bustocht van 40 uur.
    Maar..gelukkig het zicht was voldoende om te vliegen.
    gr marleen.