Van Windsor naar Katoomba (Blue Mountains) - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Windsor naar Katoomba (Blue Mountains) - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Windsor naar Katoomba (Blue Mountains)

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

26 November 2011 | Australië, Katoomba

Regen, regen, regen de hele nacht door en ook als we wakker worden. Met de paraplu of hoed op naar de douche en toiletten. Ook in het toilet gebouw druppelt het vanwege lekkages. Wat een triestigheid!! We krijgen er wel een beetje genoeg van. Volgens het weerbericht zou het vandaag weer wat beter worden maar het is nog steeds hartstikke grijs en nat. We gaan in het centrum van Windsor op zoek naar een mogelijkheid om een cappuccino (ja het wordt een beetje voorspelbaar) te scoren en wat eten in huis te halen.
Als we lekker binnen aan de cap zitten lijkt het wel of we hallucineren en een beetje blauwe lucht zien !!!!. Maar na het boodschappen doen komen we buiten en is het droog en zien we grote stukken blauwe lucht en normale witte wolken ....WOWW en het is ook meteen een stuk warmer ook. We gaan vol goede moed richting de Blue Mountains.
We rijden een tourist drive en onderweg stoppen we bij een look-out en picknick plek Piersons pass. We moeten nog wel een kleine 2 km lopen maar het is zeer zeker de moeite waard. Echt fantastisch uitzicht op de canyon waar de Grose river door heen loopt. De Blue Mountains zijn een zandsteen plateau waar door de eeuwen heen rivieren enorme canyon's hebben uitgesleten.
Na onze kleine wandeling gaan we verder naar Katoomba dat HET centrum is in de Blue Mountains. We rijden naar de Echo point waar de Tourist Information is en een fantastisch uitzicht op de Blue Mountains en de Tree Sisters; drie grote rotsformaties aan de rand van het plateau. We lopen nog even naar beneden naar de eerste Sister en gaan dan naar het enige caravanpark dat hier is. We gaan nog even in het zonnetje zitten en fotograferen de Kaketoes, Kookaboora's en andere vogels die hier rond je plekje rondlopen en zitten.
Als het zonnetje weg zakt wordt het koud en gaan we maar aan het eten beginnen.
Tegen 8 uur als het donker wordt maken we nog een ritje naar de Echo point om de Tree Sisters in de schijnwerpers te zien. Het is een heel feeëriek gezicht.
R&M