Dag 2 Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dag 2 Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dag 2 Blue Mountains

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

28 November 2011 | Australië, Katoomba

Vanochtend is het helemaal helder en zonnig en de wind is ook gaan liggen. Dat belooft een mooie dag te worden. We doen ook nu rustig aan en nemen eerst nog een kop koffie bij de campervan. Om circa 11.00 u gaan we op weg voor een wandeling rond de Katoomba Falls. We lopen langzaam naar beneden en hebben verschillende plekken uitzicht op de Katoomba Falls en de Witches Leap. Leap is een (oud) schots woord voor waterval. De ontdekker vond dat de onderkant van de Fall het profiel van een heks had, hetgeen wel aardig klopt. De Katoomba Falls vallen in etappes naar beneden en we zien zowel de onderkant halverwege als helemaal beneden (200 meter lager). De onderkant van de Katoomba Falls is niet spectaculair omdat die grotendeels door grote rotsblokken weg stroomt als een woeste beek.
Even verderop is het eind station van de scenic railway. Dit is een soort open trein die zeer steil van boven 200 mtr naar beneden gaat en weer omhoog. Beneden zijn ook de resten van een oude kolenmijn. Het is er zeer druk met vooral veel Japanse touristen. We twijfelen even of we de railway naar boven nemen of dat we gewoon sportief met de eigen benenwagen alle trappen weer bestijgen. Het wordt het laatste !
Boven gekomen nemen we eerst maar een douche en gaan dan nog even Katoomba in voor wat boodschappen en wat rond hobbelen. Het is niet een heel gezellig dorpje en veel eet tentjes zijn alleen in het weekeind open of alleen voor ontbijt. Aangezien we niet geluncht hadden dachten we misschien een pizza te kunnen eten maar dat lukt dus niet.
Met een kopje thee bij een cafe kunnen we in ieder geval wel onze verslagen weer uploaden en de mail binnen halen. De camping heeft nl geen internet.
Bij de supermarkt weer wat eten gekocht zodat we ons eigen diner kunnen klaarmaken. Wel even voorzichtig met de inkopen want over 2 dagen zitten we in Sydney.
Terug op de camping gaan we nog even wassen en wat opruimen want het zit er bijna op met de campervan. In het stadje reden een aantal brandweerwagens voorbij maar ja steeds te laat om een foto te maken. Komen we op de camping staat er een brandweerwagen 2 plaatsen verderop bij een huisje. Dus snel een paar foto's voor Gerard gemaakt van een wagen van NSW. Blijkbaar mocht iemand de wagen van de baas meenemen op zijn vakantie tripje want er is verder geen brand of zo en de wagen blijft de hele avond en nacht staan.
R&M