Van Brisbane naar Advancetown (Nerang) - Reisverslag uit Nerang, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Advancetown (Nerang) - Reisverslag uit Nerang, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Advancetown (Nerang)

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

20 November 2011 | Australië, Nerang

Vanmorgen om 9.15 de camping af richting Brisbane centrum, dat is bijna 12 km. Toen via een nieuw aangelegd gedeelte van de binnenring naar het zuid-westen naar Mt Coot-tha. Op de berg is een restaurant/coffeeshop en mooi uitzicht punt over geheel Brisbane. Na van het uitzicht te hebben genoten een grote cappuccino besteld. Je moest weer wel een hoop geduld hebben maar de cappuccino was wel lekker. Om circa 11.00u weer en-route. Eerst maar richting city en dan via de fly-overs op de noord-oever naar het westen en dan naar het zuiden richting Tambourin Mountain. Bij een tankstation rijdt een dame in een grote bak zover achteruit dat ze bijna onze campervan schampt ondanks mijn geroep van stop, stop ! Het gaat gelukkig net goed. De rit over de mountain is erg mooi. We missen de afslagen naar de watervallen en picknicken ergens op een mooi punt. Tussen de bomen door kunnen we in de verte de flatgebouwen zien die aan "surfers paradise" staan. Wij slaan dat stuk kust over en pakken de route door het binnenland. We rijden naar het Lamington National Park. Een fantastisch mooie slingerroute dwars door en over bergruggen. De weg eindigt uiteindelijk bij een villapark O'Reily. Daar is een wandeling uitgezet over hangbruggen tussen de boomtoppen van het regenwoud. Op een punt van de wandeling kan je via een laddertje nog hoger tot je uiteindelijk op 30 meter hoog in een boomtop belandt. Marianne klimt ook en stuk mee tot 24 meter hoog.
Bij het informatiepunt hadden we geïnformeerd naar een camping. Nu blijkt er een dicht bij te zijn, maar die had je moeten boeken via een internet site of tel nummer. Als blijkt dat we geen bereik hebben en terug lopen naar het informatiecentrum is het gesloten. Nou ja, dan gaan we toch maar weer terug de berg af om in het dal een camping te zoeken.
Uiteindelijk vinden we in het dorp Advancetown richting de kust voorbij Nerang en caravanpark met heel veel vaste plekken en een powered site voor ons.
Als Marianne naar de WC gaat wordt ze aangesproken door een oudere man die daar in een caravan woont en als hobby houten huisjes bouwt van kleine stukjes hout uit het bos en bij wie een slang zijn vogelhuisje heeft uitgekozen om in te slapen.
Het enige wat je hier s'avonds hoort is de televisie die bij iedereen aan staat. Ook bij onze buren; vooral de reclames zij zeer irritant.
R&M