Dagtrip naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar Brisbane

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

19 November 2011 | Australië, Brisbane

Weer bijtijds op gestaan en om 9.55u de bus gepakt naar Brisbane. Even na 10.30u kwamen we aan in Queenstreet. Het hart van het business en winkelcentrum. Queenstreet is een grote brede winkelstraat met in het midden wat terrasjes. Er rijden geen auto's op een brandweerauto na, die wij gelijk voor Gerard op de foto hebben gezet. Hier hebben wij voor Rob een korte broek gekocht. Na de koffie zijn wij de rest van het centrum gaan bekijken. De City Hall en de kerk aan St Albertstreet zijn net als nog wat andere gebouwen nog in Victoriaanse stijl. Daaromheen zijn dan weer hele hoge kantoorgebouwen/flats neergezet. Dit geeft een raar effect. Oud en nieuw staat door elkaar. De skyline vanaf de loopbrug en de zuidoever laat dit prachtig zien. Het botanische park was voor een groot deel afgesloten vanwege een festival, dus hebben wij die niet goed kunnen bekijken. We hebben de loopbrug genomen om aan de zuidoever te komen. Aan de zuidoever van de rivier loopt een grote promenade met een hele grote bloeiende pergola van bougainville. Het was er erg druk met mensen. Ook hier waren festiviteiten, deze waren gericht op de Braziliaanse cultuur. Er was een markt met allerlei verschillende dingen, een band en veel restaurantjes. Bij een ervan hebben wij uitgebreid geluncht met uitzicht op de rivier en de mensen. Op de promenade waren ook waterspeelgelegenheden en een soort grote "lagoon" met een strandje en bewaking. Erg gezellig om over deze promenade te lopen. Over een andere brug weer terug en nog wat oude gebouwen bekeken zoals de St Johns Cathedral, het Customhouse en een monument met een eeuwige vlam. Om 17.50u de bus weer terug genomen naar de camping. We zaten met nog maar 4 mensen in de bus zodat de chauffeur ons voor de deur van de camping heeft afgezet.
R&M