Van Advancetown naar Ballina - Reisverslag uit Ballina, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Advancetown naar Ballina - Reisverslag uit Ballina, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Advancetown naar Ballina

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

21 November 2011 | Australië, Ballina

We vroegen ons af of we al in New South Wales (NSW) waren of nog in Queensland omdat dan de klok een uurtje verzet moet worden. Bij het vertrek de dame van de receptie gevraagd en het blijkt dat we nog 30 km moeten rijden voordat we een uurtje gaan kwijtraken. Als we de camping uitrijden is ook meteen duidelijk waar die vage brandlucht toch vandaan kwam die we zo af en toe roken. De berm buiten de camping is wat zwart geblakerd en zal een tijdje geleden in de brand hebben gestaan.
We slingeren ons steeds verder de bergen door richting NSW. Het is een mooie tocht en heel af en toe zien we een glimp van surfer paradise met de hoge flatgebouwen. Op de grens tussen Queensland en NSW zitten we boven op een bergkam en hebben een heel mooi uitzicht over NSW. We gaan verder richting het hippie dorpje Nimbin en uiteindelijk treffen we onderweg ergens een cafeetje aan voor een heerlijke cappuccino en een stuk taart. De taart vult goed zodat we voorlopig niet hoeven te lunchen. Er hangt hier ook al een relaxt hippie sfeertje. Er is ook een fruit en groente kraam waar we vast wat groente en fruit inslaan. Een halfuurtje later arriveren we dan in Nimbin waar we zeker het museumtje bezoeken en verder door de hoofdstraat slenteren. Er zijn diverse kleding en souvenir winkeltjes en je kunt er ook weed kopen. Er lopen af en toe een paar zeer overjarige hippies rond en overal wordt muziek uit de sixties en seventies gedraaid. Marianne past ondanks de benauwde warmte diverse jurkjes in allerlei zaakjes en slaagt in het laatste winkeltje van de straat. We verlaten Nimbin en gaan weer richting de kust. Langzaam dalen we en hoeven we steeds minder te slingeren en wordt het land vlakker. We komen aan in Ballina dat en circa 40 km onder Hervey Bay ligt.
Nadat we geïnstalleerd zijn, gaan we een stukje lopen. Er is een soort dam die langs de inham loopt en uitkomt bij de zee zodat we nog even langs het strand kunnen lopen. Het zeewater is hier heel wat kouder dan in het noorden bij Cairns. Terug bij de camping ga ik nog even zwemmen in de binnenzee. Die is gelukkig niet zo koud als de zee zelf.
Door het verloren uurtje wordt het hier nu een uur later donker dan we gewend waren. Daarbij komt dat we steeds verder van de evenaar komen en de schemering ook lang gaat duren. We nu bijna licht tot 20.00u zodat we zowaar weer een keertje in het licht hebben gegeten. Zal wel weer tegenvallen als we terug in Nederland komen.
R&M

• 21 November 2011 - 16:47

Anouk:

Hoi Rob en Marianne,

Ik ontving de link naar jullie site via Ronald en de verhalen zijn om jaloers van te worden. Hier zijn de dagen inderdaad flink korten geworden sinds jullie vertrek en het begint zelfs al wat te vriezen.

Geniet dus maar extra van de komende 3,5 week!

Groetjes,
    Anouk (GAR)