Dagtrip Great Barrier Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip Great Barrier Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip Great Barrier Reef

Door: robenmarianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

31 Oktober 2011 | Australië, Port Douglas

Vandaag gaat al heel vroeg de wekker. Na het douchen een snel ontbijtje en dan naar de ingang van het park waar we stipt op tijd (19.35u) worden opgehaald. Op de boot eerst de nodige formulieren ingevuld en ondertekend waarna we op weg gaan. Het is ruim 5 kwartier varen en het gaat behoorlijk hard en we bouncen lekker heen en weer. Gelukkig hebben we uit voorzorg een zeeziek pilletje genomen. We worden in een wetsuit gehesen en krijgen flippers en duikbrillen. Dan nog wat extra gewicht om de buik en zijn owe voorlopig gereed. Op het platform gaan de flessen op de rug, voordat we ons voorover in het water laten plonsen. We duiken en in groepjes van max 4 personen onder begeleiding van een dive-instructor. Onderweg hebben we al theorie gehad en als we in het water zijn moeten we een aantal oefeningen doen. Als dat goed gaat mogen we aan de duik beginnen. Voor Marianne is het toch wat teveel en zij besluit om het duiken over te slaan.
Ik ga door en merk dat het allemaal best wel wennen is. Zelfs gewoon recht uit zwemmen moet je onder de knie krijgen. Na verloop van tijd gaat het allemaal makkelijker en krijg je ook weer wat oog op de schoonheid onder water. Op een moment laat de instructeur ons een koprol onderwater maken en dat lukt zowaar ook nog. We krijgen ook nog wat zeedieren in de handen om te aaien. Na halfuurtje gaan we er weer uit en de tijd is omgevlogen. Woww dat proeft naar meer zodat ik me meteen voor een 2e duik aanmeld. We varen naar een volgend punt en nu gaat het allemaal een stuk sneller en makkelijker. Ik kan nu ook veel meer genieten van alle vissen en koraal om me heen. Op een plek mogen we met "Nemo" op de foto. De foto's heb ik gekocht en zijn op een CD gebrand en komen t.z.t. wel bij het verslag. Marianne is lekker aan het snorkelen en geniet ook van de kleurenpracht. Zij heeft een rifhaai gespot en een en of ander bollig blauw visje en ook "Nemo". Bij de derde plek ga ik ook snorkelen en zie ik ook meer de oppervlakte vissen die ook zeer kleurrijk zijn. Moe en voldaan gaan we weer terug naar de haven en vandaar naar de camping waar we nog een lekker biertje en wijntje nemen als we de verslagen weer bijwerken.
R&M

  • 31 Oktober 2011 - 15:59

    Pa Roos:

    Wat een schitterende ervaring lijkt mij

  • 31 Oktober 2011 - 16:02

    Pa Roos:

    Wat een ervaring lijkt mij dat duiken, geweldig goed van jou en enorm
    genieten van het schoons onder water.
    Zo te lezen genieten jullie enorm, maar
    wel vermoeiend al die indrukken.
    Wensen jullie nog veel plezier en il
    lees met plezier jullie verslagen.
    groetjes xxx Pa Roos

  • 31 Oktober 2011 - 16:47

    Lucia:

    Goh, dat je zomaar mocht duiken. Normaal moet je daar toch wel wat lessen voor volgen. Maar het is wel een fantastische ervaring zoveel moois onder water te zien! Ik kan Marianne wel begrijpen, dat ze liever wilde snorkelen. Ik vond het duiken ook altijd een beetje eng. Gaan jullie morgen weer duiken? Of blijft het bij deze ene keer? Liefs van ons, het is hier trouwens ook heel mooi weer en zelfs 17 graden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Rob & Marianne

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 26968

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 29 September 2016

Canada Tour met de Camper

22 November 2012 - 13 December 2012

Op ontdekking in Thailand

25 Oktober 2011 - 14 December 2011

Onze reis Down Under

Landen bezocht: