Dagtrip Daintree River en Mossman Gorge - Reisverslag uit Mossman Gorge, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip Daintree River en Mossman Gorge - Reisverslag uit Mossman Gorge, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip Daintree River en Mossman Gorge

Door: robenmarianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

01 November 2011 | Australië, Mossman Gorge

Vandaag gaat opnieuw vroeg mijn wekker; stom ik had hem niet uitgezet. Een half uur later gaat de wekker van Marianne die wel bedoeld was af te gaan. Na het douchen en ontbijten gaan we op weg naar de Daintree River voor een boottocht om krokodillen te spotten. We zien inderdaad een aantal krokodillen maar de meesten zijn zeer jonge exemplaren van 1 a 2 jaar oud. De oudste die we zien is circa 14 jaar oud; puber dus. De rivier is te warm waardoor de echt hele grote exemplaren zich niet laten zien. Ze kunnen namelijk wel 2 a 3 uur onder water blijven.
Daarna terug gereden naar Mossman. Eerst wat boodschappen en wijn gehaald en daarna doorgereden naar de Mossman Gorge. Daar eerst onze lunch genuttigd. Dan is het wel handig dat je je hele hebben en houden bij je hebt. We hebben een mooie wandeling gemaakt door de RainForest en een duik genomen in de Mossman river. Terug op de camping nog een nachtje bijgeboekt want we willen ook nog met de Skyrail (Gondel) naar Kuranda Vilage.
Het rijden gaat steeds gemakkelijker maar je moet niet te snel op de automatische piloot gaan maar wel blijven nadenken dat je links moet blijven rijden. Ook de bediening van een en ander begint steeds meer te wennen. Dus met je linkerhand schakelen, de richtingaanwijzer rechts en de ruitenwissers en verlichting links aan je stuur.
R&M

• 01 November 2011 - 20:32

Elly:

Hoi lieve schatjes aan de andere kant van de aardbol. Ik heb nu pas even de tijd gevonden om al jullie verslagen door te lezen en de foto's te bekijken. Tjonge wat een geweldige ervaringen! O, ja, Rob, geen zeediertjes aaien en zeker geen krokodillen. Niet goed voor de beestjes en ook niet voor jou.
    En wat een schattige camper. Ik heb jullie smsje ontvangen dat jullie je snorkels vergeten zijn. Dat komt ons goed uit, want dan kunnen wij in de Rode zee ook al dat schoons bekijken. Ik denk niet dat we gaan duiken, lijkt mij ook wel wat eng en spannend. Nou lieverds, we leven en reizen met jullie mee. Ik ben benieuwd wat er nog meer gaat komen. Dikke kus, Elly