Van Hope naar Osoyoos - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Hope naar Osoyoos - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Hope naar Osoyoos

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

09 September 2016 | Canada, Osoyoos

Het bed was hard, het regende en het was koud vannacht dus een extra slaapzak op bed gelegd. Voor de eerste keer douchen. Het is wat krap maar het water is warm genoeg, dus prima.
Na het ontbijt naar Hope voor een bezoek aan de Othella tunnels die gebouwd zijn voor het aanleggen van een treinverbinding.
De lijn loopt door een prachtige canyon met een woeste rivier en wordt al 59 jaar niet meer gebruikt. De natuur is prachtig.
In het dorp staat op elke hoek een sculptuur van boomstammen. We gaan ook even tanken omdat de tank half leeg is. Oops is dat. Ff schrikken er gaat ruim 105 liter benzine in voor 122 CAD (84,- euro). We gaan door prachtige ruige groene bergen met naakdbomen en steile hellingen. De zon en blauwe luchten komen langzaam te voorschijn. Bij lightning lake willen we buiten lunchen maar de wind is sterk en koud dus blijven we toch maar binnen zitten. We nemem nog een weg naar een uitzichtpunt maar beginnen hem wel te knijpen. De weg wordt smaller en gaat behoorlijk omhoog. Keren gaat niet lukken met die camper van 9 meter. Gelukkig is boven een uitzichtpunt met genoeg ruimte om te keren en een prachtig uitzicht op ( met sneeuw bedekte) toppen van ruim 2300 meter.
Als we verder gaan wordt het landschap minder bebost en ruig en verschijnen er wijngaarden en fruitbomen. We eindigen eind van de dag aan een camping langs het meer van Osoyoos vlak aan de Amerikaanse grens.

• 09 September 2016 - 08:46

Els:

Klinkt allemaal goed, behalve het weer en het bed. Voor 105liter benzine zou je hier aanzienlijk meer kwijt zijn. Geniet maar lekker, doen wij ook nog van mooi weer.
    Groetjes Els

• 09 September 2016 - 08:52

Pars:

Mooie reis, Canada is prachtig, aanstaande maandag ben ik een stukje dichterbij. Dan vertrek ik naar Montreal.
    Groetjes, Pars

• 09 September 2016 - 16:32

Irma:

Niet blijven steken tussen de wijngaarden voor een drankje tegen de schrik van de spannende route? Hopelijk wordt het iets minder koud, zodat jullie nog meer kunnen genieten van deze
    prachtige tocht. Heel veel plezier.
    Kus, Irma

Elly En Otto:

Turkije hier is het behoorlijk heet. 33 °C.. En ook een harde bedden. Als het maar niet de most dangerous road is die jullie gaan. Wel mooie foto's. Geniet van jullie avontuur.

• 10 September 2016 - 09:08

Evelien:

Hallo Rob en Marianne

Wat leuk dat ik nu ook jullie reis kan volgen !!! wat een mooie camper lijkt me lux .

Ik morgen op fiets vakantie ,op mijn mobiel geen internet !!!
    geode reis verder .lieve groet