Ik zag twee beren.... - Reisverslag uit Whistler, Canada van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Ik zag twee beren.... - Reisverslag uit Whistler, Canada van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Ik zag twee beren....

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

21 September 2016 | Canada, Whistler

Zondag van Blue River naar Clearwater
Kennen jullie dat liedje ?
Nou wij hebben inderdaad twee zwarte beren gezien..... En ehhh ze waren niet aan het broodjes smeren.
Na een regenachtige nacht leek het in de ochtend wat op te klaren. Een klein stukje terug kon je een river safari maken, dus wij daar naar toe. Net nadat we de kaartjes hadden gekocht begon het vreselijk te hozen. We kregen al een beetje spijt maar toen we ons in de poncho's gingen hijsen klaarde het op en is het droog gebleven. We zijn met 12 personen en een jonge enthousiaste gids in een soort speedboot het meer opgegaan. Bij een eiland in het meer was een beer gespot. Wij hebben van dichtbij de beer kunnen bekijken terwijl hij aan het eten was. Opeens zette hij het op een rennen en kwam er nog een zwarte beer te voorschijn. Waauw geweldig. In de buurt van het startpunt was een nest van een zeearend hoog in een boom. Het jong zat een boom verder te wachten op zijn ouders. Na deze geweldige ervaring zijn we doorgereden naar Clearwater. Daar zijn we het park ingegaan en hebben ons lijste watervallen met drie uitgebreidt. Dit plaatsje ligt aan de rand van het Wells Gray PP. In dit park liggen een aantal mooie watervallen, zoals de Spahats Falls, deze was 73 mtr. hoog. Daarna de Dawson Falls, deze was breder dan hoog en 107 mtr breed en daarna de Hemcken Falls. Deze was 141 mtr. hoog. Na al dit moois, naar een camping vlak bij de watervallen gegaan met alleen wc's (gat in de grond met een pot en een hutje er omheen) en een watertappunt. Wel op een mooie plek midden in het bos. De hele dag heeft het afwisselend geregend en de zon af en toe geschenen. In het begin van de avond is het even droog en helder en maken we nog een ommetje. Later op de avond gaat het weer regenen.

Maandag van clearwater naar lillooet
Het heeft vannacht geregend en ook bij het opstaan plenst het nog lekker. Je zou eigenlijk gewoon willen blijven liggen maar ja het bed is ondanks de topper die we gekocht hebben en de extra slaapzak toch nog hard dus onze heupjes zeggen dat het wel genoeg is zo. Rond 10.00 u rijden we weg. We hadden eigenlijk nog een trail van 2 uur willen lopen. Maar het weer is te slecht. We gaan in Clearwater een cafe in voor een kop koffie met een stukje blueberry cake. Het cafe is helemaal versierd met 60e jaren idolen zoals Presley, Marylin Monroe en Lucy Ball. De koffie is te doen. Daarna gaan we tanken (95 CAD voor 88 liter) en aan de overkant van de highway onze boodschappen doen. Voor de wijn moeten we naar de liquor store een klein stukje verder.
Het is gelukkig even droog maar als we weer onderweg gaan krijgen we regelmatig weer een behoorlijke bui over ons heen. We hebben wat broodjes gekocht en als we bij een uitzicht over de Lake Roches een Rest Area zien stoppen we even voor de lunch. Het is even droog maar wel te koud om buiten te zitten. Vanuit de camper hebben we ook een mooi uitzicht op het meer en de bergen. We zijn verder gereden en hebben een wisselend landschap voorbij zien komen. Groene bergen met veel meren. Daarna weer kalere heuvels en uiteindelijk een vlak landschap en daarna weer heuvels en bergen. We volgen uiteindelijk weer de Fraser river en komen uit bij Lilliooet. Een camping blijkt al vol te zijn en we gaan door naar de andere net over de brug en aan de oever van Fraser River. Het is een kale camping, maar wel met stroom en water.

Dinsdag van Lillooet naar Whistler
Vanuit Lillooet gaan we via de highway 99 de bergen in. Steile hellingen, bochten en afdalingen van soms 13 %. Er is een speciaal knopje waarmee je met deze automaat toch op de motor kan afremmen en dat doen we dus regelmatig. Het is gelukkig niet druk onderweg. We stoppen nog een keer bij een turqoise meer en verder op de route nog en keer voor watervallen warvoor we wel eerst 1,5 km moeten lopen. Daarna komen we langs een meer waar aan het eind allemaal oude boomstammen in het water de doorloop versperren. Tenslotte arriveren we in Whistler een plaatsje waar in 2010 de Olympische winsterspelen hebben plaatsgevonden. Na wat sightseeing zoeken we de camping op.

• 21 September 2016 - 13:30

Otto En Elly:

Hoi hoi. Wat een avonturen. En wat een mooie natuur en nu de Wildlife echte beren gezien. Ech gaaf. Wel jammer van de regen. Maar na regen komt zonneschijn. Geniet er nog van samen en we houden jullie verder op de hoogte van de familieperikelen via de app. Liefs otto en elly

• 21 September 2016 - 22:23

Mies:

Hi,
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Vandaag alle reisverhalen in 1x gelezen. Veel water in Canada hè. Dat leerden we niet op school.
    Komen jullie leuke mensen tegen op de campings?
    Leuke foto's, geven een mooi beeld van het prachtige landschap daar.

Fijne tijd nog! Groetjes van Mies