Van Mission Beach naar Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Mission Beach naar Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Mission Beach naar Townsville

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

05 November 2011 | Australië, Townsville

Vannacht begon het te regenen en aangezien we onze was nog aan de lijn hadden hangen zijn we die maar even binnen gaan halen. Bij het opstaan regende het ook zodat we ons ontbijt in de campcitchen hebben genuttigd.
Even over negenen zijn we weer onderweg en stoppen aan het eind van Mission Beach voor boodschappen en een lekkere cappuccino. Als we verder rijden is het eerst droog en lijkt het steeds dat we de regen weer inhalen. De regen hangt heel erg in de bergen terwijl het langs de kust wat opklaart. Bij Ingham moeten we afslaan richting de bergen omdat we de Wallaman falls willen bezoeken. Het ziet er donker en grijs uit. Het is een uistapje van dik 50 km het binnenland in. Na nog een flinke plensbui wordt het toch nog droog. We slingeren behoorlijk hoog de bergen in en bereiken het uitzicht punt op een waterval van bijna 300 meter hoog. Echt fantastisch om te zien. We lunchen op de picnic area en worden lastig gevallen door de Steekvliegen. Als we de bergen weer uit rijden gaat het weer regenen. Tenslotte buigen we af naar het zuiden en de kust en wordt het weer droog.
Als we in Townsville aankomen gaan we opzoek naar de Tourist Information. Een aardige dame klets ons de oren van de kop maar verstrekt ons een adres van een camping aan het strand en net iets buiten het stadscentrum en tevens de nodige informatie voor een bezoek aan Magnetic Island dat net 8 km voor de kust ligt.
We hebben weer internet (5 dollar voor een uur) en bereik met mijn telefoon. We hebben twee dagen op wat simpele campings gestaan en waren dus afgesloten van de buitenwereld (jullie dus). Hopelijk is het snel genoeg om de verslagen weer bij te werken.
R&M

• 05 November 2011 - 12:58

Paul:

Hoi Pap en Mam, Zit bij elk nieuw reisverslag weer driftig mee te lezen, jullie hebben al heel wat afgereisd en het klinkt allemaal prachtig. Nog veel plezier verder op de trip. Grote knuffel.

• 05 November 2011 - 21:56

Lucia:

Jammer, dat jullie toch wel veel regen hebben. Maar de foto's zien er mooi uit.
    Rob, je lijkt wel een beetje op Indianer Jones met die hoed!! Veel liefs vanuit Nederland, we hebben hier ook prachtig weer, vrijdag(04.11) was het zelfs 19 graden!!

• 06 November 2011 - 10:03

Alice:

Wat een prachtige reisverslagen; als je het leest zie je het helemaal voor je! Ook de foto's ondersteunen jullie verhalen. Fijn!
    Wat mij o.a. opvalt is dat het er zo rustig lijkt. Zijn er zo weinig inwoners en bezoekers? Hoor het later nog weleens.
    Geniet er maar van en ik kijk uit naar jullie volgende verslag!
    Liefs; Alice.

• 08 November 2011 - 09:30

Marja:

Wat een heerlijke reis. Het doet me erg aan Venezuela denken, krokodillen, hoge watervallen, grote vlinders, tochten over de rivier. Spannend.
    Ik weet niet of jullie je gewone mail lezen maar ik bericht hier maar enkele actualiteiten: ik heb de keramische objecten zondag opgehaald, alles goed gegaan. Van het totaal aan 250 werkstukken zijn er 5 kleine verkocht! Blijkbaar heeft men angst om geld uit te geven.
    Je moskee en toren en de rest van de tentoonstelling HUISWERK hebben we verplaatst naar de bibliotheek in Buiten. De Kerstmarkt die ik in 9 vitrines in de Kunstlinie heb ingericht ziet er prachtig uit. Ik heb foto's gemaakt dat je het later kunt zien. De 3 kerstpuntjes zijn verkocht. Jullie hele familie is hierbij natuurlijk uitgenodigd om te komen kijken en kopen: Kopen in november Schenken in december. ( Reinier heeft deze slogan bedacht). Rob en Marianne genieten maar. Wij werken hier hard door. Marja

• 08 November 2011 - 12:59

Irma:

Even internetten en lezen wat broer en schoonzus allemaal uitvoeren. Klinkt goed en de foto's zijn prachtig. Goed werk Frank! Ondertussen genieten wij ook van onze reis. Het is echt geweldig. Veel reizen, veel indrukken, prachtig. We blijven jullie volgen. Kus uit India