Van Milaa Milaa naar Mission Beach - Reisverslag uit Tully, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Milaa Milaa naar Mission Beach - Reisverslag uit Tully, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Milaa Milaa naar Mission Beach

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

04 November 2011 | Australië, Tully

Bij het opstaan is het bewolkt en vannacht hadden we het koud en hebben het dekbed weer even gebruikt. Om 9.30u zijn we weer onderweg en gaan richting Paronella park. We krijgen een guided tour en wandelen daarna op ons gemak nog even door het park. Het park is in 1931 opgezet door een spaanse immigrant die een klein kasteeltje, filmzaal, ballroom, tennisvelden en een park met 7000 nieuwe planten heeft aangelegd. Alles vlakbij een waterval die hij tevens als waterkracht centrale gebruikte. Uniek voor zijn tijd en nu wat vervallen door de nodige overstromingen en cyclonen etc. Er hangen vleermuizen (flying fox) in de bomen en in een tunnel hangen baby vleermuisjes aan het plafond. We komen nog een mooie spin tegen die vogeltjes kan vangen. Ook mogen we de vissen voeren in de vijver wat een hoop gespetter oplevert.
We willen onderweg wat gaan picknicken maar dan blijkt dat ze daar net met de weg bezig zijn; gelukkig hebben we ook nog koekjes aan boord.
We rijden door naar Mission Beach een badplaats aan een tropisch strand met palmbomen omzoomd. We maken een klein ommetje en gaan dan voor de late lunch een pizza eten. Na afloop bezoeken we de Tourist Information en besluiten om de camping vlakbij te nemen die aan het strand ligt. Geeft ons wat tijd om even wat kleren te wassen en daarna nog een wat langere strand wandeling te maken. Het zeewater is erg warm toch zeker wel een graad of 22 schatten we. En het uitzicht met de palmbomen is erg idyllisch.
Je moet hier bijtijds dat wil zeggen voor 18.00u op een camping arriveren niet alleen omdat het om 18.30u donker wordt maar ook omdat de meeste recepties om 18.00u sluiten en je dan niet meer kan inchecken.
Je moet je ritme dus wat aanpassen en eerder naar bed gaan en vroeger opstaan want om 10.00 u wordt je geacht weer te vertrekken. Het lukt ons al aardig moet ik zeggen.
R&M