Dag 1 Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dag 1 Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dag 1 Ayers Rock

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

04 December 2011 | Australië, Alice Springs

Vanochtend lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. De ochtend is nog steeds heel bewolkt. Om 14.15 hebben we een tour naar de Kata Tjuta (de Olga's). Het is ondertussen wat opengetrokken en het is meteen een stuk warmer. We worden geadviseerd ruim voldoende water mee te nemen. Het blijkt dat we maar met 2 stellen zijn, dus het is een soort prive tour. De chauffeur/tourguide weet een hoop informatie te vertellen. We lopen de Walpa George in en weer terug en krijgen uitleg over het ontstaan en de flora en fauna.
Terug op de resort drinken we een kopje thee en bellen het thuisfront. Rond zevenen gaan we nog even snel naar de centrale lookout van het resort om te zien of we daar nog een mooie sunset kunnen meemaken. Helaas is er net teveel bewolking voor het creëren van mooie kleuren op Uluru; jammer morgen hebben we nog een kans bij het Sound of Silence diner. Vanavond nemen we een simpele Fish & chips bij de snackbar want bij de BBQ is het enorm druk. Met een lekker biertje/wijntje erbij en live muziek is het zo ook prima. We gaan bijtijds naar de kamer terug voor een kopje thee, want we willen vroeg naar bed omdat morgen ochtend om 03.30 u de wekker afgaat.
R&M

• 10 December 2011 - 13:08

Elly:

Hoi liefjes,
    Ik liep een beetje achter met jullie verslagen, maar ik heb er nu even goed de tijd voor genomen. Alhoewel ik door Franny en Mama goed op de hoogte was. Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Geeft mij het gevoel een beetje mee te reizen. Nu zijn jullie in Nieuw Zeeland. Ben benieuwd hoe het daar met jullie vergaat en hoe het met de familie gaat. Ook of de aardbeving nog steeds veel littekens heeft nagelaten. Helaas zit het er voor jullie bijna op, maar wij kijken er naar uit om jullie woensdag weer te kunnen zien en te knuffelen. En natuurlijk de verhalen te horen. Vanavond hebben we het feest van Samira. En ook ik ga in style. Dikke knuffel en kus, Elly