Van Sydney naar Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Ayers Rock

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

03 December 2011 | Australië, Alice Springs

Om 05.50 hoor ik een haan kraaien. Ohh het is mijn alarm op de IPad. Opstaan, douchen en ontbijten. Tijdens het ontbijt zien we de shuttle bus van 7.00 al even voor zevenen arriveren en weer vertrekken. We moeten dus zorgen dat we op tijd klaar staan. Na het ontbijt uitchecken en hup naar de shuttle bus. Het is rustig op straat en we worden diverse keren door taxi's gevraagd of we mee willen. Nee wij wachten op de shuttle bus !!! Het is ondertussen al 7.30u geweest maar helaas nog steeds geen bus te zien. We worden wat ongerust; staan we wel op de goede plek. Nog eens navragen. Plek is goed hij zal zo wel komen. Nou eindelijk om 7.45 is ie er dan en er zijn nog maar een paar plekjes over. Het is rustig en we zijn om 8.00 u al op de airport. Bij het inchecken is het druk en de koffers zijn zwaarder dan toen we op schiphol vertrokken. Blijkbaar is de kleding en schoenen die we nu dragen wat lichter dan wat we droegen bij vertrek in Holland.
In de lounge kunnen we weer internetten, verslagen uploaden en middels IMessage met de jongens in Nederland contact maken. Altijd weer leuk. We hebben gisteren ook nog wat extra prepaid tegoed bij gekocht, zodat we weer kunnen bellen met de ouders.
In het vliegtuig halen we een beetje slaap in vanwege het vroege opstaan.
Na 3.5u komen we in Ayrers Rock aan. Het is bewolkt en regent af en toe. Dit slechte weer is voor deze tijd van het jaar niet normaal. Het zou minstens 49 graden moeten zijn met strak blauwe lucht. De sound of silence diner hebben we meteen maar verplaatst naar de maandag. Ook de sunrise tour op de maandag ochtend gezet. Een tour naar de Olga's hebben we voor morgenmiddag geboekt. Uiteindelijk toch maar besloten om een sunset tour voor vanavond te doen. We zien wel ondanks de bewolking. We laten ons afzetten bij het cultureel centrum van de Aboriginals vlak bij de Ulurulu. Daar kwamen wij om 17u aan en hebben wat cultuur gesnoven. Om 18u ging het dicht. Daarna op ons gemak een wandelingetje gestart van (dachten wij 10 minuten). Om 18.30 zouden wij opgehaald worden van ons wandeling eindpunt. De wandeling bleek 2km te zijn en dus veel langer dan we dachten. Erg mooi, maar de laatste 10min moesten we dus snel door lopen helaas. We kwamen net op tijd aan. Op naar de zonsondergang. Deze zou rond 18.45 beginnen. De wolken waren nog flink aanwezig, dus onze hoop was klein. Na een tijdje kwam er aan de horizon een breuk in de wolken en kwam de zon er door heen piepen en hebben wij een hele mooie zonsondergang met alle kleuren die maar denkbaar waren op de Ulurulu gezien. Volgens een kenner een zeer bijzondere zonsondergang. Terug op de resort hebben we een buffet diner en kunnen we ook proeven van kangoroo en krokodil.
R&M

• 06 December 2011 - 22:11

Marleen:

We zijn benieuwd naar jullie foto's.
    ik heb een vermoeden dat we iets van jullie Australie ervaring op de kerstkaart terug kunnen zien.