Van Katoomba naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Katoomba naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Katoomba naar Sydney

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

30 November 2011 | Australië, Sydney

Rond 8 uur waren we wakker en het is gelukkig droog maar wel bewolkt. Na het ontbijt onze spullen en de auto verder opgeruimd en rond 10.00u vertrokken. In Katoomba nog even een Take away Cappuccino gepakt en toen op weg naar Sydney. Na behoorlijk wat roadworks komen we uiteindelijk op een 3 baans autoweg waar we zelfs 110 mogen rijden. We rijden een behoorlijk eind door Sydney en komen vlak bij het vliegveld ineens op de goede straat uit waar de Apollo gevestigd is. Kat in het bakkie dus. We moeten even wachten maar de inspectie gaat heel snel. We worden geadviseerd voor en taxi gewoon naar de hoek van de straat te lopen en er een aan te houden. Dat gaat inderdaad heel snel zodat we rond enen bij het hotel zijn. Lekker even uitpakken en een douche en dan de stad in. We bezoeken de Sydney Tower en kijken vanaf het observatie deck over heel Sydney heen. Daarna Lopen we nog even door naar de Opera House. Na een biertje/ jus d'orange gaan we weer terug naar het hotel om ons op te frissen want we hebben om 19.00 afgesproken in de Sydney Tower om daar te dineren in het 360 graden restaurant.
Het restaurant draait heel langzaam in de rondte zodat je heel Sydney aan je voorbij ziet gaan. In 1,5 uur ben je weer terug bij af. Het is eten is echt fantastisch en het uitzicht ook, vooral als het donker wordt en alle lichten in de stad gaan branden.
Na afloop gaan we voldaan en met een volle buik weer terug naar het hotel. Het is maar een kwartiertje lopen en nog steeds warm. Op de hotel kamer nog even het eten laten zakken en het thuisfront bellen en sms's en dan naar bed; een echt bed en niet meer de kussens op een harde bank, heerlijk.
R&M

• 02 December 2011 - 22:37

Irma:

Zo'n hotelkamer moet toch ook wel weer een lekker gevoel geven na al die weken. Het schiet op voor jullie. Nog even voluit genieten dus. Kus

• 03 December 2011 - 10:16

Marleen:

maar welgesteld op een lux bed en een heerlijk kop koffie.