Australian Zoo en naar Brisbane - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Australian Zoo en naar Brisbane - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Australian Zoo en naar Brisbane

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

18 November 2011 | Australië, Landsborough

Het was maar een heel klein stukje rijden naar de Australian Zoo. Even over 9u kwamen we daar aan. Het was er nog rustig. Eerst krokodillen en alligators en daarna de dingo's bekeken die wij op Fraser Island gemist hebben. Nog wat koala's en daarna aan de koffie. Om 11u begon een show met eerst vogels, een slang en daarna een krokodil die gevoerd werd. Leuk om te zien. Weer verder met dieren bekijken. Nog een koala geaaid, waarbij duidelijk werd aangegeven dat die ene nu wel geaaid mocht worden en de anderen rust hadden. Daarna naar de kangoeroes, die we ook nog niet in het wild gezien hadden. Deze mogen gevoerd worden en voorzichtig geaaid. Mooie dieren. Nog slangen gezien en een tijger, die niet in Australie voorkomt. Na de nodige dieren gezien te hebben en een lunch, zijn we weer in de auto gestapt op weg naar de Glasmountains. Dit zijn een aantal bergen ontstaan door vulkanische uitbarstingen miljoenen jaren geleden. De Aboriginals Hebben daar een legende aan gehangen over een familie. Het zijn bergen op voor de rest vlak land. We gingen naar een uitzichtpunt om ze daar goed te kunnen bekijken. Het was de moeite waard. Daarna door naar Brisbane. Dat was maar een uurtje rijden. 12km boven het echte centrum van Brisbane hebben we een camping gevonden. Morgen gaan wij met de bus naar de stad om deze te bezichtigen. Dus maar weer vroeg naar bed.
R@M

• 18 November 2011 - 13:04

Sam:

Blijft leuk om jullie verhalen te lezen! Lijkt nu soms net of ik er zelf weer ben..Geniet ervan!
    X Samira

• 20 November 2011 - 10:03

Irma:

Hoi Rob en Marianne,
    Wij zijn inmiddels thuis en hebben het gevoel dat we een maand zijn weggeweest. Moet je nagaan wat voor gevoel jullie hebben: een half jaar? Ook wij waren in de jungle even verstoken van internet, dus ik had nog een hoop te lezen van jullie. Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin. Geniet er nog van, wij houden jullie in de gaten.
    Kus, Joop en Irma