Rainbow Beach naar Landsborough - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Rainbow Beach naar Landsborough - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach naar Landsborough

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

17 November 2011 | Australië, Landsborough

We hebben goed geslapen en zijn toch bijtijds weer wakker. Om 9.00u zijn we onderweg naar Carlos Sandblow. Dat is een grote zandverstuiving vanaf de zee over het duin heen.
Je kan aan de ene kant ver weg kijken langs de kust en aan de andere kant naar het binnenland waar een grote rivier in zee uitstroomt; Tin Can Bay inlet. Door de wind van zee die de aanleiding is geweest voor het ontstaan van deze zandverstuiving is deze plek gewild bij hanggliders. Als we er zijn is er een groepje aanwezig en gaat er ook net een de lucht in. Het uitzicht is echt fantastisch.
Terug in Rainbow Beach nemen we eerst een lekkere cappuccino, tanken de auto weer vol en gaan dan op weg naar Noosa. Noosa is een echte een luxe badplaats. We rijden erdoorheen en vervolgen de kust naar het zuiden. Bij Coolum Beach gaan we even vlak aan het strand even picknicken voor de lunch. Het is hier heel veel drukker dan we gewend zijn. De golven zijn ook veel hoger zodat er net als bij Rainbow Beach veel gesurft wordt.
We vervolgen de route weer van de kust af naar BruceHighway en maken dan de afslag naar de Steve Irwin Rd richting Beerwah waar de Australian Zoo zich bevindt. De wegen zijn hier een stuk drukker en hebben 2 rijbanen en op en af ritten zodat het wat meer op de ons bekende snelwegen begint te lijken. In Landsborough vinden we een camping vlak langs de doorgaande weg, zodat we morgen nog maar een klein stukje te aan hebben voor ons bezoek aan de dierentuin van Steve Irwin. S'avonds nog gezellig zitten praten met een jong stel uit Ned. Zij zijn voor 6 maanden op pad en gaan ook nog 3 maanden naar New Zealand.
R&M