Dolfijnen spotten bij Hervey Bay => Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dolfijnen spotten bij Hervey Bay => Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dolfijnen spotten bij Hervey Bay => Rainbow Beach

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

16 November 2011 | Australië, Rainbow Beach

We waren al ruim voor de wekker wakker geworden; het moet toch niet gekker worden.
Lekker rustig aan douchen en ontbijten en de boel opruimen. De campervan zetten we nl op de parkeerplaats bij de receptie. Netjes op tijd samen met een ander jong Nederlands stel van de camping worden we opgehaald. In totaal zijn we met ruim 18 personen op een behoorlijke catamaran. We varen op de motor en niet op het zeil. Al vrij snel wordt een dolfijn gesignaleerd. We volgen hem met de boot maar af en toe zijn ze best wel lang onderwater en weet je niet wanneer en waar ze weer boven komen. Ze zijn dan aan het vissen op de bodem. Een bepaalde dolfijnensoort vindt het leuk om met de boot mee te zwemmen als we dicht genoeg bij ze komen. Ze zwemmen dan vlak voor de boeg in dezelfde richting. We treffen in eerste instantie een aantal dolfijnen separaat aan en een enkele schildpad, maar die duiken meteen weer onder als ze ons zien.
We gaan dan op zoek naar een groepje en vinden een moeder met jong en nog een andere dolfijnen(man) denk ik erbij. Die laatste gaat op een gegeven moment voor ons uit zwemmen en springt een aantal maal uit het water (uitslover; maar wel leuk natuurlijk).
Na een paar heerlijke uren op het water worden we moe en rozig weer terug naar de camping gebracht. Vandaar gaan we weer verder naar het zuiden nadat we eerst nog even boodschappen hebben gedaan en een lunch genuttigd in een grote shoppingmall.
We willen vandaag nog naar Rainbow Beach en dan door naar Noosa. In Maryborough raken we het spoor een beetje bijster en vragen we uiteindelijk de weg maar aan een paar mannen bij het benzine station.
De weg gaat de laatste 30 km door aangeplante naaldboom bossen; er lijkt geen eind aan te komen. Tenslotte komen we pas rond 17.00 u aan op Rainbow Beach en pakken daar een camping bij het strand. Noosa komt morgen wel weer. We maken nog even een korte strandwandeling en zien wat van de gekleurde zandduinen waar de beach naar genoemd is; diverse bruintinten. S'avonds eten we weer een heerlijke kebab van de hete plaat (BBQ) met wat sla en gebakken aardappeltjes en gaan bijtijds weer naar bed want we zijn best nog wat rozig en moe van het vaartochtje van vanochtend.
R&M