Dagtrip naar Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip naar Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar Fraser Island

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

15 November 2011 | Australië, Hervey Bay

We hebben de wekker gezet want we moeten vroeg op. Om 6.00u ging de wekker van de Ipad met vogelgeluiden. Daar word je dus niet wakker van als je die geluiden al een tijdje buiten gehoord hebt. Gelukkig had ik ook mijn tel wekker gezet. Dus toch op tijd wakker. Om 7.20u werden we afgehaald met een 4weeldrive. Er kwamen steeds meer mensen bij. Wij zaten tenslotte met 8pers (incl. chauffeur) in de auto gepropt. De achterbank was daar niet echt geschikt voor, maar we moesten het ermee doen. Op naar de ferry. Daar moesten de auto's achteruit de ferry op. Wij waren al lopend aan boord gegaan. Na 40 min. Kwam de boot aan op Fraser Island. Daar weer in de auto. De wegen waren echt alleen maar geschikt voor de 4weeldrive. Alleen maar mul zand. Zelfs onze chauffeur slipte af en toe. Blij dat we niet zelf zijn gaan rijden. Hij zei ook dat het erg droog was de laatste tijd. Het was dus een hoop hobbel de bobbel onderweg. Zeker als je op de tweede rij zat, was het regelmatig afzien. Knieën stootten tegen de voorstoel en hoofd tegen de zijkant. Niet altijd een pretje, maar toch een leuke ervaring. Op naar Lake McKenzie. Dit is een meer dat een gesloten systeem heeft. Het is er zo schoon en helder, dat je er van kan drinken. Het water is ook heel zacht, dus goed voor huid en haar. De chauffeur wees ons een strandje aan, wat een klein stukje lopen verderop was. Daar zaten wij met zijn vieren. Leek wel een onbewoond eiland. Het water was echt heerlijk om in te zwemmen. Door het lekkere water en mooie strand waren we bijna de tijd vergeten. Hollen naar de jeep. Weer verder met het gehobbel. Kwamen we in de file. Een auto stond vast. Kwam weer los en stond toen echt vast. Onze chauffeur nam het stuur van die vastzittende auto over, maar kreeg hem ook niet goed weg. Het bleek een automaat te zijn. Deze auto was niet echt geschikt voor offroad. Weer iemand anders moest erbij komen om te vertellen hoe dat werkt met zo,n automaat. Na wat duwen kwam de auto los en kon iedereen weer doorrijden. Op Central Station (geen treinstation) kregen wij lunch met steekvliegen. Vnl ik (Marianne) had er last van, Rob had weinig last. Daarna wandeling gemaakt door het regenwoud. Mooie wandeling met grote Satintrees. Hele hoge rechte bomen, die helaas voor het mooie hout vroeger veel gekapt zijn. Tevens een kookabora gezien en nog een leguaan en een salamander. We liepen langs een kraak helder beekje. Aan de andere kant van de wandeling werden we weer opgepikt door de chauffeur. Toen naar het strand. Daar een wrak van een boot gezien en het colloured zand (the Pinnacles). Nog even door Eli Creek gelopen, waar je het water ook van kan drinken. Na wat thee gedronken te hebben reden wij hobbelend weer terug naar de boot. Wij werden van te voren gewaarschuwd voor de dingo's (wilde honden) maar hebben er geen een gezien.
Het eiland was bijzonder en ook mooi. De rit was leuk, maar de auto was te krap. Dus vermoeid kwamen wij weer op de camping aan. Daar kregen wij te horen dat we morgenochtend wel met de dolfijnen boottocht mee kunnen. Toch maar geboekt, dus morgen weer bijtijds op. Daarna heerlijk gedoucht en gegeten. Vroeg naar bed.
R&M

• 16 November 2011 - 21:56

Kees&Ingrid:

Lieve Rob en Marianne,

Heerlijk om jullie verslagen te lezen! Hier en daar zit overlap met onze reis van ca 16 jaar geleden. We krijgen weer helemaal zin in een volgende reis down under.
    Heel veel plezier nog, geniet maar van al het moois!
    Liefs
    Ps: hoe noemen ze daar ook alweer een cowboy die in kangaroos doet?

• 17 November 2011 - 23:37

Loek:

ik ben nog steeds de reisverslagen aan het lezen ,wat beleven jullie een hoop

gr loek