Dagtrip naar Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip naar Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar Magnetic Island

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

06 November 2011 | Australië, Townsville

Yeah eindelijk weer internet!!!!! Dus leesvoer !!!!

Vandaag (6 november) weer voor 8 uur uit de veren zodat we om 9.30u met de ferry mee kunnen naar Magnetic Island. Het is bewolkt maar de temperatuur is zomers warm. De overtocht duurt slechts 20 min. We gaan een wandeling maken over de bergrug naar de volgende baai met onderweg verschillende uitzichtpunten. Het is een stevige klim en we lopen al snel behoorlijk te zweten. We zijn blij dat het niet zonnig is. Op de bergrug aangekomen klaart het wat op. Na 3 uurtjes zijn we weer terug aan de kust. Op dat deel is niet veel te doen zodat we de bus pakken naar Horse Shoe Bay. We gaan eerste lekker zwemmen om af te koelen om daarna een restaurantje in te duiken voor de lunch; Fish en Chips wordt het deze keer.
Na de lunch nog even een wandeling over het strand voor we de bus terug nemen. We komen een stel uit Duitsland tegen die bij ons op de camping staan en die we ook op de vorige camping hadden gezien en bij de watervallen. Ze vertellen dat s'nachts hun geld, Iphone en Ipod uit de campervan is gestolen terwijl zij erin lagen te slapen. Er was inderdaad gewaarschuwd dat je je campervan continu moest afsluiten als je niet aanwezig was, maar ook s'nachts. Zij hadden dat niet gedaan. Wel heel vervelend en geen prettig idee. Ze vertellen ook dat ze Koala's hebben gezien bij het Fort. We besluiten om daar ook nog naar toe te lopen voordat we weer terug gaan. Het is een wandeling van 1,5 u heen en terug en dat kan precies om de daaropvolgende bus weer te pakken. We zien uiteindelijk 2 Koala's hoog in de bomen en mooie vergezichten van de top van de heuvel.
We hebben zo ondertussen de big five van Australie al bijna te pakken. We moeten alleen nog levende kangeroes spotten en niet de dode die we af en toe langs de kant van de weg zien liggen.
Als we met de ferry om 18.40u terugvaren wordt het al weer donker.
Op de camping nemen we eerst een lekkere douche voordat we aan de bier en wijn gaan. Na een uurtje of wat zit ik weer met verschillende muggenbulten. Daar had ik al een tijdje geen last meer van gehad. Op de eerste avond in Cairns was ik al stevig te pakken genomen en kreeg ik ook meteen een behoorlijke bult. Toen we in Port Douglas aankwamen werd verteld dat ze de camping regelmatig tegen muggen bespoten. Zij verkochten ook een soort citronella zeep die ik sindsdien trouw ben gaan gebruiken. Door de zeep gaat je huid ook licht naar citronella ruiken waardoor je minder last hoort te krijgen van de muggen. En het heeft bij mij zeker gewerkt. Alleen vanavond dacht ik weer eens de vertrouwde doucheolie te gebruiken vanwege het zwemmen in zee en ja hoor dat wordt dus meteen afgestraft met 3 bulten!!!!
Vanavond gaan we proberen een video call op te zetten. Ik heb gisteren voor een uur internet gekocht en hopelijk hebben we nog genoeg over. Helaas blijkt dat we te laat zijn en dat de 24 uurs time window al verstreken is om 21.15u. Volgende keer beter opletten.
R&M

• 27 November 2011 - 19:23

Marleen:

Hallo,
    ik lees jullie verslagen met plezier.
    Ik bewaar wel een chocolade letter voor jullie. ik denk niet dat ik de enige ben.
    Bob zit in Pategonie sinds woensdag 23 november.