Met de Skyrail naar Kuranda vilage - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Met de Skyrail naar Kuranda vilage - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Met de Skyrail naar Kuranda vilage

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

02 November 2011 | Australië, Cairns

We staan vandaag iets later maar evengoed bijtijds op omdat we een dagtrip naar Kuranda vilage voor de boeg hebben. Het heeft vannacht ook nog lekker geplenst en ook na het douchen valt er weer een kort maar venijnig buitje. We zijn om circa 9.30u op weg naar Cairns en zien veel regenwolken om de bergtoppen hangen. Om circa 10.45u stappen we in de Skyrail die ook de wolken in gaat. Bij de eerste stop krijgen we een paraplu mee als we de rondwandeling op de RedPeak gaan maken. Tja het heet uiteindelijk ook niets voor niets een regenwoud!!!!!!
We krijgen een korte guided tour en gaan dan weer verder naar de RedBaron Falls. De hoeveelheid water dat er naar beneden komt valt erg tegen en dat komt omdat we buiten het regen seizoen zitten. De posters zijn veel spectaculairder.
De laatste stop is in Kuranda vilage zelf. In de souvenir shop kopen we eerst nog 2 ponchos omdat jet toch wel hard regent. Het zijn gelukkig steeds maar korte en hevige buitjes waarna het weer droog wordt. Het stadje is voornamelijk een aaneenschakeling van souvenir shops. We bezoeken het Butterfly sanctuary en zien een heel boel mooie Australische vlinders. We kopen een essence pot gemaakt van een vrucht; genaamd barksia en verder een mooi T-shirt en een echte Australische hoed.
Het is ondertussen opgeklaard en het is meteen weer heel aangenaam. We eten nog een echte Australische pie en gaan dan weer naar het station van de skyrail. Het is daar heel erg druk vanwege een aantal grote groepen vnl. heel veel Japanners (die kom je ook overal tegen).
Terug op de camping hebben we uitgezocht waar we morgen ongeveer onze volgende stop willen maken en wat we onderweg als bezienswaardigheid meteen mee kunnen pakken. We eten opnieuw in de campkitchen en zijn weer helemaal alleen. Waarschijnlijk eten we gewoon te laat.
R&M

• 02 November 2011 - 13:04

Frankieboy:

Hallo ouders van mij. Het klinkt wel mooi daar :)
    ik snap al waarom die waterval niet zo hard stroomde. Merendeel van het water kwam uit de lucht vallen :P
    maar fijn dat jullie je daar vermaken ik zal vandaag de foto's weer uploaden.

Groetjes uit Nederland!

• 02 November 2011 - 14:13

Mies:

Ha Rob en Marianne,

Ik heb heerlijk achterelkaar alle verhalen tot nu toe gelezen en zit nu ook een beetje in Australië! Jullie kunnen het wow gevoel goed overbrengen. Het aboriginal centre lijkt me heel interessant.

Tot de volgende brief, groet, Mies

• 02 November 2011 - 17:39

Ramon Caspari:

Hoi Marianne en Rob,

Wat een leuke verhalen maar waar blijven de foto's???? Groetjes en liefs Van Ramon :-)