Van Jasper naar Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Jasper naar Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Jasper naar Blue River

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

18 September 2016 | Canada, Blue River

Vannacht heeft het wat geregend en het is bewolkt maar nog wel droog. We hebben geen aansluitingen en gaan naar het gezamenlijk douche gebouw om te douchen. Na het ontbijt gaan we richting Jasper en dan door naar de Maligny kloof even ten oosten. De kloof is heel diep ingesleten en heel erg smal soms maar een meter breed. Erg toeristich maar omdat we vroeg zijn nog redelijk te doen. We nemen na de wandeling even verderop een stop om onze kofiie te nuttigen. Dan gaan we in Jasper weer even de benzinetanks volgooien en ook de LPG tank met propaan laten vullen. Op weg naar Mount Robson de hoogste berg van de Canadese Rockies. Het begint te regenen en deze grote berg is dus helemaal verstopt in de wolken. We vervolgen de reis naar de Rearguard watervallen in de Fraser river. Dit is het verste punt dat de (grote) zalmen kunnen zwemmen vanaf de grote oceaan.
Daarna gan we verder naar het westen en door de regen tot Blue River. Als we net zijn aangekomen is er consternatie; er zou een beer in een boom zitten net buiten de camping. Als we dan met 15 man en camera's arriveren heeft de beer het hazepad gekozen; jammer dan.

• 20 September 2016 - 22:52

Dorise Zielhuis:

Hallo rob en marianna.
    Van lipika en frank dit blog van jullie reis doorgekregen. Leuk om te lezen en jammer dat de beer al weg was. Maar wat een grote camper, daar zou ik dus nooit mee durven rijden. Nog veel plezier gewenst voor jullie op deze indrukwekkende reis. Hartelijke groet van Henk en Dorise.