Dag 2 in KL en weer TERUG NAAR HUIS - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dag 2 in KL en weer TERUG NAAR HUIS - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dag 2 in KL en weer TERUG NAAR HUIS

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

13 December 2011 | Nederland, Almere-Haven

Vanmorgen aan ons laatste buitenlandse ontbijtje. Onze bagage afgegeven en de taxi geregeld voor vanavond. Daarna een cappuccino bij Starbucks. In de Pavillon een grote shoppingmall gewandeld en de prijzen van de IPad2 bekeken. De prijzen lijken wat goedkoper dan in Nederland, dus Frank even een sms gestuurd. Daarna de HopOn-HopOff bushalte opgezocht. Kaartjes gekocht en volgens de juffrouw zou de volgende bus met 5 a 10 minuten verschijnen. Na bijna een halfuur wachten is hij er dan eindelijk. Het eerste stuk is vreselijk druk. Bij de wijk little India stappen we nog even uit om te wandelen en nog wat te eten. We nemen toch maar een KFC voor de zekerheid. Na een half uurtje zijn we weer terug op de bushalte. De bussen rijden elke 35 tot 45 min dus hopelijk hoeven we niet te lang te wachten. Maar helaas zitten we nu ook meer dan een halfuur op de halte voordat de bus eraan komt. We besluiten om maar niet meer uit te stappen. Het weer is de hele tijd zonnig en bewolkt en behoorlijk warm ondanks het slechte weer bericht. In de heuvels zien we echter de donkere wolken al hangen en tegen vieren barst het onweer ook boven KL los. Het regent pijpenstelen en het onweert ook. Als we bij onze eindbestemming zijn is het nog steeds niet droog. We gaan maar snel een grote shopping mall in en zoeken een bar op voor een drankje. Het blijkt dat de alcoholische versnaperingen niet goedkoop zijn. We gaan nog wat shoppen en lopen tenslotte terug naar de shoppingmall vlak bij het hotel waar we een Mexicaans restaurant uitzoeken om wat te eten. Circa 08.00u zijn we terug bij het hotel en zien dat het verkeer een chaos is. We kleden ons om met wat warmere kleren om ons voor te bereiden op het koude kikkerlandje. We vragen om de taxi maar dat duurt wat langer vanwege de verkeersdrukte. We kunnen gelukkig binnen wachten waar de airco aanstaat. Buiten is veel te warm en benauwd. Het duurt 10 min om van de ene kant van het hotel naar de andere kant te rijden, dat belooft wat voor de rit naar de Airport. Uiteindelijk zijn we toch na drie kwartier op de airport. Op de airport de gebruikelijke rituelen van douane en beveiliging. Dan met een treinshuttle naar het Internationale gedeelte om dan naar Amsterdam te vliegen. Na een goede vlucht landen we om 06.00 u in de ochtend in een zeer regenachtig en koud Nederland en zijn we WEER THUIS. We worden opgewacht door Martin en Frank.
Het is fijn om weer thuis te zijn en de familie weer te ontmoeten met een berg aan ervaringen, foto's en verhalen.
R&M

• 15 December 2011 - 12:20

Marleen:

het was enorm leuk jullie te volgen.Smaakt dit reisje naar meer???
    Pas op dat je niet direct in het gewone ritme van alledag vervalt, hou nog even de sfeer van jullie trip vast.
    Maandag komt Bob weer thuis. In het nieuwe jaar komen we een keer langs.