Dag 1 in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dag 1 in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Kuala Lumpur

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

12 December 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

We worden s'nachts regelmatig wakker maar staan pas om 08.30u op. We hebben een kamer op de 27e verdieping die valt onder de premium floor en hebben ons ontbijt op de hoogste verdieping de 28e. We hebben een soort VIP behandeling. Na het ontbijt storten we ons in de drukke stad. De stad is niet erg op de voetgangers ingesteld maar meer op de automobilist en brommer rijder. Je wordt ook overal gevraagd of je een taxi wil.
We lopen door een overdekte winkelstraat en komen bij een pleintje waar heel veel kunststof beren staan die door allerlei kunstenaars van over heel de wereld zijn beschilderd. Ziet er heel leuk uit en na even zoeken is er ook een door een Nederlandse kunstenaar beschilderd. We vinden hem wat saai in vergelijking met de anderen.
Bij en Tourist Information halen we nog een wat uitgebreidere kaart van KL. We lopen naar de KL tower waar we het laatste stuk met de free shuttle bus doen. We hebben vanaf het observatie deck een mooi overzicht over KL. Na het bezoek aan de toren lopen we naar onafhankelijks plein om de het Sultan Abdul Samad building te bekijken en het grote plein met de hoge vlaggenmast van 100 mtr. Daarna lopen we doornaar de Jamek Moskee. Aangezien het nog te vroeg is gaan we eerst wat eten. Het is hier echt stukken goedkoper dan in Australia en New Zealand. We moeten allebei een groot blauw habijt over onze kleren trekken omdat we teveel blote lichaamsdelen laten zien. We mogen alleen buiten om lopen omdat we geen moslim zijn. Er is niet heel veel versiering, dus heel bijzonder is het eigenlijk niet. Na de moskee gaan we naar de Central Market en laten we onze voeten schoonmaken door vissen. We zitten 10 minuten in een bak met water en vissen natuurlijk en die knabbelen dan aan jouw voeten wat een behoorlijk gevoelige ervaring is. Marianne kan haar lachen bijna niet inhouden. Maar na afloop zijn je voeten zacht en schoon geworden. Na de markt gaan we op zoek naar een Hindoestaanse tempel. De schoenen moeten uit maar deze tempel is wel heel mooi versierd. Ze zijn net bezig met een ceremonie waarbij een beeld wordt gewassen met veel water en het geheel wordt begeleid met muziek uit een soort trompet en drums. Daarna bezoeken we nog wat Chinese tempels en lopen door een deel van China Town. Tenslotte pakken we de monorail terug naar het hotel. Voor 0,40 euro een aantal haltes. Lekker goedkoop maar het wordt wel steeds drukker als we onze eindbestemming naderen.
Het is was weliswaar een bewolkte dag maar de temperatuur was bijna 30 grd en dus best warm en benauwd mede door de vele uitlaatgassen van het drukke verkeer. Terug in het hotel nemen we eerst een douche en dan gaan we naar de lounge op de 28e waar we een gratis drankje kunnen drinken. Het is erg rustig en we zitten al snel met zijn tweeën.
We besluiten om in het Chinese restaurant van het hotel te gaan eten. Ook hier is het zeer rustig en zitten we met zijn tweeën te eten. Het eten is lekker en de bediening snel, omdat we de enige gasten zijn. Na afloop gaan we nog even een wandelingetje malen richting de Twin Towers. Het is inderdaad weer lastig lopen maar we komen in de buurt om een foto te maken van de zijkant van en Tower. We lopen via een andere route weer terug. Op de hotelkamer nog een kopje thee en daarna naar bed.
R&M