Dagtrip naar Christ Church - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip naar Christ Church - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar Christ Church

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

10 December 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag gaan we een bezoek aan Christ Church zelf brengen. We rijden naar het centrum en lopen het laatste stuk. Het is echt vreselijk om te zien hoeveel gebouwen beschadigd zijn of al gesloopt. Het is net of er een oorlog heeft gewoed. Sinds 2 weken is het mogelijk om gedeeltelijk door het centrum te lopen en de verwoeste kathedraal te zien.
In een winkelstraat hebben ze nu voor tijdelijk allemaal containers geplaatst waarin tijdelijk winkels zijn gevestigd om zo de loop naar het centrum weer terug te krijgen zeker nu de kerst nadert. Er is een soort Bijenkorf winkel die niet is beschadigd en in zijn etalages het kerstverhaal en andere sprookjes heeft uitgebeeld met bewegende poppen.
We bezoeken nog een mooie rozentuin met zeer veel bloeiende en geurende rozen en rijden nog even langs een brandweer kazerne om te zien of er een brandweerwagen buiten staat. Helaas is dat niet het geval (jammer Gerard), maar ik maak toch nog wat foto's. Tenslotte bezoeken we nog een hele grote shoppingmall waar het erg druk is.
Dan gaan we weer snel naar huis voor een maaltijd want vanavond komen Jo, Alan en Herman langs bij Rita voor een gezellige avond. We kunnen lekker ons engels en herinneringen ophalen met onze nichten en neven van oversea en het is heel gezellig.
R&M

• 12 December 2011 - 06:31

Lucia:

Tja, jullie vakantie zit er al weer bijna op! Morgen zitten jullie weer in het koude natte Nederland na zo 'n fantastische reis!Ik wens jullie een goede vlucht terug! Moeten dan snel een keertje de foto 's kijken! Xx