Dagje naar Sarah in Ashburton - Reisverslag uit Ashburton, Nieuw Zeeland van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagje naar Sarah in Ashburton - Reisverslag uit Ashburton, Nieuw Zeeland van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagje naar Sarah in Ashburton

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

09 December 2011 | Nieuw Zeeland, Ashburton

Na het ontbijt gaan we op weg naar de farm waar Sarah leeft met man en kinderen. Onderweg pakken we nog even een kop koffie. In eerste instantie is het weer zonnig maar gaande weg nemen de wolken de overhand. Vanuit Sarah haar huis zijn de bergruggen van de andere kust van New Zealand zichtbaar. Nu helaas verstopt in de wolken. De twee dochters van Sarah zijn zeer enthousiast over het bezoek van hun grootouders en moeten even wennen aan die andere twee vreemdelingen. Maar al snel is Marianne bijna populairder dan haar granny. De oudste is bezig de kerstboom te versieren.
We gaan met Sarah een kijkje nemen op de farm. Natuurlijk zijn wij in holland we wat gewend met koeien, maar dit ongelooflijk. Gigantische weidevelden en ruim 1.200 koeien die 2 maal per dag gemolken moeten worden. Ze worden door cowboys op motorfietsen in de richting van de melkplaats gedirigeerd. Daar stappen ze een voor een op een carrousel waar ze de melkzuigers omgedaan krijgen en draaien dan langzaam een rondje. Op ongeveer 3/4 vallen de melkzuigers er vanzelf af en als ze bijna terug bij af zijn, stappen ze een voor een achteruit de carrousel weer af. Er is maar een persoon bezig om de melkzuigers om te doen en de rest gaat vanzelf. Zeer indrukwekkend.
We gaan nog even met de kleine meiden naar het park voordat we weer terug naar Christ Church gaan. Na het eten nog wat thee gedronken en foto's bekeken. Moe maar voldaan naar bed.
R&M