Van Forster naar Cessnock (HunterValley) - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van Forster naar Cessnock (HunterValley) - Reisverslag uit Cessnock, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van Forster naar Cessnock (HunterValley)

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

24 November 2011 | Australië, Cessnock

Gisterenavond hebben we nog even contact gehad met Ma Koppers en Franny en Elly. Gedeeltelijk via Skype maar de verbinding was niet erg goed dus hebben we ook de telefoon erbij gebruikt. Door deze communicatie liggen we wel wat later in bed dan gebruikelijk en zijn we vanochtend ook wat later op dan normaal. Precies 10.00u rijden we de camping af. Even verderop zien we een hele groep Pelicanen zitten aan de rand van het water. Vanuit de auto maken we wat foto's want het regent weer aardig.
REGEN,REGEN, REGEN, ja dat komt er van als je zo opschept over het mooie weer hier. De lucht is geheel grijs en overal hangt in de heuvels een enorme mist. Het is van dat weer dat de hele dag aanhoudt. Het is wel jammer want we missen op deze manier ook het uitzicht op de omgeving. Volgens de weersverwachting houden we dit nog de hele dag en morgen ook. We rijden eerst op een weg tussen de duinen en een groot gebied met meren (Great Lakes). Daarna gaan we weer een stukje snelweg waar we zelfs 110 mogen en daarna slaan we naar het binnenland om HunterValley (belangrijk wijngebied) te bezoeken. We rijden naar Cessnock en krijgen bij een Tourist Information de nodige info over de Wineries, cheese, olives en chocolat compagnies. Bij de eerste stop kun je chocolade kopen maar het is zo schreeuwend duur dat zelfs Marianne zich weet in te houden. Bij de tweede stop gaan we wat wijn proeven. Ook de wijn is hier niet goedkoop maar we kopen toch maar een flesje witte Chardonnay. In het winkeltje ernaast kun je veel verschillende kazen kopen. Je raadt het al ook al zo duur maar wel erg lekker. Dus toch maar een kaasje meegenomen. Tenslotte gaan we langs een olijven boer. Maar die heeft net zijn toko - een halfuur voor de aangegeven tijd - gesloten als we uitstappen. Ok, dan maar geen olijven. Aangezien het 16.30u is gaan we maar op zoek naar een camping.
Bij de camping is ook een Thais restaurant en we besluiten daar maar te gaan eten aangezien het weer niet zo geweldig is. Het is trouwens wel gestopt met regenen.
R&M

• 25 November 2011 - 15:49

F,L,S En Mams:

Hoi R&M,
    Hier zijn we nu Ramons verjaardag aan het vieren. Oma is met de Valys gekomen. We drinken een (niet zo'n duur) wijntje op jullie! Genieten van jullie verhalen..
    Liefs en kus, F,L,S en Mams