Van South West Rocks naar Forster - Reisverslag uit Forster, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Van South West Rocks naar Forster - Reisverslag uit Forster, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Van South West Rocks naar Forster

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

23 November 2011 | Australië, Forster

Vannacht is het droog gebleven maar het is in de ochtend wel helemaal bewolkt. We zijn iets later weg dan normaal en rijden eerst nog even naar het plaatsje Trialbay om over het strand en de zee uit te kijken. Daarna rijden we nog naar de Lighthouse en kijken uit over een ander deel van de kust. Vervolgens gaan we richting Kempsey via de toeristische route. Bij Kempsey pakken we de Pacific Highway weer op tot Port Macquire om dan weer richting binnenland af te slaan. We willen de Ellenborough Falls bekijken. Als we al een tijdje over de binnenwegen rijden gaat de weg over in een gravelroad. Dat is voor even wel aardig maar er lijkt geen eind aan te komen. Er zitten af en toe behoorlijke kuilen in de weg die ik zo goed en zo kwaad probeer te omzeilen. De wagen en wij zelf worden behoorlijk door elkaar geschut. Je kan ook niet meer opschieten. Ondertussen is het ook gaan regenen en is het erg mistig in de bergen zodat we ook niet kunnen genieten van de ongetwijfeld mooie uitzichten. Aangezien er weinig richting borden staan begint Marianne te twijfelen of we nog wel de goede kant op rijden. We hebben gelukkig pas getankt en boodschappen gedaan dus we zullen niet zonder brandstof en eten komen te staan. Uiteindelijk komen we toch op de bestemming aan. Het regent ondertussen behoorlijk maar we hebben gelukkig onze poncho's van de trip naar Kuranda village nog bewaart. Deze watervallen zijn de op een na hoogste van Australië ongeveer 200 meter. De hoogste zijn de Wallaman falls die we ook bezocht hebben. We moeten een stukje door het bos lopen om recht tegenover de waterval uit te komen. Het is inderdaad weer indrukwekkend en geweldig om te zien hoe dat water naar beneden klettert.
We lopen ook nog naar de kop van de waterval maar dat is niet zo spectaculair omdat het alleen een stroom water tussen de rotsen ziet verdwijnen.
We eten nog even een boterham in de auto want buiten is het te nat en gaan dan weer op weg. Ook nu weer moeten we over een gravel road waar de kuilen af en toe nog groter zijn dan op de heenweg lijkt het wel. Na een behoorlijke rit rijden we de bergen weer uit richting de kust. We pakken een afslag op de pacific Higway om me langs de kust te rijden omdat daar meer campings zijn. Bij Forster-Tuncurry strijken we neer op een Top Tourist camping aan de rivier.
Als je niet buiten kunt bivakkeren is het wel erg behelpen. We hebben het bed naar beneden en leggen een dekbed en kussens in de rug om zo een beetje te kunnen lezen en het verslag te schrijven. Er komen druppels naar beneden bij de ventilatie opening in het dak. We hopen dat het niet veel erger wordt omdat anders ons bed nat wordt. Gelukkig is het tegen de avond wel minder hard gaan regenen.
We willen in de CampCitchen koken maar door het slechte weer is het daar overvol. Dan maar het bed opruimen en in de wagen ons happie klaar maken. Lekker taco's. Smaakt even goed weer heerlijk.
R&M

• 23 November 2011 - 17:22

Irma:

Jullie hebben toch wel aardig wat buien te incasseren als ik het zo lees. De auto zal er wel lekker hebben uitgezien na zo'n natte gravel road met kuilen en plassen dus. Maar ja, na regen komt altijd weer zonneschijn. Veel plezier en een kus uit Bussum.

• 23 November 2011 - 18:50

Loek:

hoop dat jullie niet teveel nattigheid hebben,prettige reis nog

• 24 November 2011 - 09:57

Alice:

Lieve Rob en Marianne!
    Wat een geweldige reisverslagen maken jullie! Ik volg ze ademloos en reis in gedachten met jullie mee!
    Nog veel plezier toegewenst!
    Veel liefs van Alice.

• 27 November 2011 - 16:26

Reinier:

Hoy,

ben ik eindelijk weer bij, zijn jullie al weer in het geheim verder en ... zeker drie dagen.

af en toe regen is beter dan bosbrand toch!

Goede de reis verder, en een groet uit het nu weer frisse noorden.