Dagtrip snorkelen en varen naar de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu Dagtrip snorkelen en varen naar de Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob & Marianne Rosenberg - WaarBenJij.nu

Dagtrip snorkelen en varen naar de Whitsundays

Door: Rob & Marianne

Blijf op de hoogte en volg Rob & Marianne

08 November 2011 | Australië, Airlie Beach

We worden om 9.30 u opgepikt voor de boottocht naar de Whitsunday eilanden. Na een kort bustochtje belanden we drie kwartier voor vertrek in de haven. Een knauwende jonge man probeerde ons in onverstaanbaar engels uitleg te geven. Met een beetje fantasie konden we hem af en toe begrijpen. Stingersuites gehuurd, want het seizoen is net begonnen. Om 10.30u aan boord. Wij waren 1van de laatste en hadden dus geen stoel meer en moesten met een aantal anderen op een bank achterop. Er werd ons duidelijk gemaakt dat je beter niet aan de rechterkant kon zitten vanwege overspattend water. Het bleek behoorlijk te spatten tot aan het midden toe. Met de 900 pk. Ging de boot dan ook erg hard. Onderweg werd er af en toe wat uitgelegd, maar dat was door de herrie en zijn geknauw niet te verstaan. Tevens was het behoorlijk fris met deze snelheid. Bij Border island hebben we gesnorkeld. Mooi koraal en hele mooie vissen gezien. Het water was niet zo helder als bij onze eerste duik en ook kouder. Maar toch erg mooi. Daarna naar Whitehaven Beach. Parelwit strand door het hoge silicium (99%) gehalte. Daardoor ook heel fijn zand en het wordt niet echt heet, dus goed met blote voeten te belopen. Daar kregen wij een uitgebreide lunch. Al het drinken moesten we wel zelf nog betalen. Dus ook geen koffie of thee. Op de picnicplek waren varanen van wel een halve meter of meer lang. Schildpadden hebben we helaas niet gezien en voor de walvissen waren we te laat in het jaar. Wel geluierd en gewandeld op het strand. Daarna weer aan boord, nu als een van de eerste, zodat we nu wel een stoel hadden, wat ons niet in dank werd afgenomen. Met een rotvaart weer richting haven. Het snorkelen en het strand waren mooi, maar de snelle herrie boot hoeft van mij (M) niet meer. Rond 5u kwamen we weer bij de camping aan. Na wat drinken, het zout en fijne zand van ons af gedoucht. Vroeg naar bed, want we waren rozig en het internet deed het toch niet.
R&M